Το απρόσμενο όφελος του ποπκόρν για την υγεία – «Κερδίζει» φρούτα και λαχανικά

ποπ κορν

Φανταστείτε κάποιος να σας πει το εξής: «Το ποπ κορν μπορεί να είναι το τέλειο σνακ. Είναι το μόνο σνακ που είναι 100% μη επεξεργασμένο δημητριακό ολικής αλέσεως».

Όλα τα άλλα δημητριακά επεξεργάζονται και αραιώνονται με άλλα συστατικά. Για παράδειγμα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, σημαίνει ότι πάνω από το 51% του βάρους του προϊόντος είναι δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ωστόσο μια μερίδα ποπ κορν θα παρέχει περισσότερο από το 70% των ημερήσιων αναγκών ενός ανθρώπου σε δημητριακά ολικής αλέσεως. Ο μέσος άνθρωπος λαμβάνει μόνο περίπου μισή μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα και το ποπ κορν θα μπορούσε να καλύψει αυτό το κενό με πολύ ευχάριστο τρόπο.

Σύμφωνα με το ScienceDaily, αυτό ακριβώς είχε υποστηρίξει και ο καθηγητής Χημείας του Πανεπιστημίου του Scranton, Joe Vinson, ο οποίος είναι πρωτοπόρος στην ανάλυση των υγιεινών συστατικών στη σοκολάτα, τους ξηρούς καρπούς και άλλα τρόφιμα.

Μιλώντας στην 243η Εθνική Συνάντηση & Έκθεση της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (ACS), ο Joe Vinson ανέφερε γιατί πιστεύει ότι το ποπ κορν είναι ένα πολύ υγιεινό σνακ. Εξήγησε ότι οι «πολυφαινόλες» είναι πιο συμπυκνωμένες στο ποπ κορν. Πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητα το ποπρ κορν σε νερό. Το ποπ κορν έχει κατά μέσο όρο περίπου 4% νερό, αλλά οι πολυφαινόλες στα φρούτα και τα λαχανικά αραιώνονται σε 90% νερό.

Πιστεύεται ότι τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που είναι ικανές να εξουδετερώσουν τις βλαβερές, αλλά φυσιολογικές, επιπτώσεις της φυσιολογικής διαδικασίας οξείδωσης στον ζωικό ιστό. Τα αντιοξειδωτικά είναι θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες και μέταλλα), καθώς και ένζυμα (πρωτεΐνες στο σώμα σας που βοηθούν στις χημικές αντιδράσεις). Θεωρείται ότι παίζουν ρόλο στην πρόληψη της ανάπτυξης χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό επεισόδιο, η νόσος του Αλτσχάιμερ, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ο καταρράκτης.

Το περίεργο στην έρευνα για το ποπ κορν

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η γάστρα του ποπ κορν είχε την υψηλότερη συγκέντρωση πολυφαινολών και φυτικών ινών. Η γάστρα είναι το σκληρό πράγμα που μοιάζει με σπόρο στο εσωτερικό του σκασμένου ποπ κορν – το μέρος που κολλάει στα δόντια σας ή ξύνει το λαιμό σας. «Αυτές οι γάστρες αξίζουν περισσότερο σεβασμό. Είναι διατροφικά ψήγματα χρυσού», είπε ο Vinson.

Ωστόσο ο καθηγητής Χημείας προειδοποίησε ότι μπορείς πολύ εύκολα να καταστρέψεις τα οφέλη του ποπ κορν για την υγεία. Αυτό θα συμβεί εάν το μαγειρεύουμε με λάδι, βούτυρο και αλάτι.
Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μετατρέψετε ένα υγιεινό σνακ σε καταστροφή για την υγεία. Αυτό ισχύει για όλα τα υγιεινά τρόφιμα και είναι το σημείο που οι άνθρωποι κάνουν συνήθως το λάθος.

Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν υπέροχο, υγιεινό φαγητό και το μετατρέπουν σε σχεδόν πρόχειρο φαγητό σε μια προσπάθεια να το κάνουν γευστικό. Η μοναδική λέξη που θα σας βοηθήσει να μειώσετε πόντους από την μέση και να μείνετε πιο υγιείς είναι  «απλό (σ.σ. φαγητό)».

Σίγουρα, υπάρχουν τρόποι να προετοιμάσετε υγιεινά τρόφιμα για να τους δώσετε γεύση που είναι επίσης υγιεινή. Ακολουθούν μερικές συμβουλές από το ScienceDaily εάν πρόκειται να φάτε ποπ κορν… «Τα ποπ κορν που ψήνονται σε θερμό αέρα έχουν τον χαμηλότερο αριθμό θερμίδων, φυσικά. Τα ποπ κορν μικροκυμάτων έχει διπλάσιες θερμίδες. Περίπου το 43% των ποπ κορν μικροκυμάτων είναι λίπος, σε σύγκριση με το 28% αν ρίξετε μόνοι σας το καλαμπόκι σε λάδι», τόνισε ο Vinson.

Η καλύτερη μέθοδος μαγειρέματος

Παράλληλα μπορείτε να μην αντικαταστήσετε τις μερίδες φρούτων και λαχανικών στη διατροφή σας με ποπ κορν. Υπάρχουν πολλά θρεπτικά συστατικά στα φρούτα και τα λαχανικά που δεν πρόκειται να πάρετε το ποπ κορν. Το καλύτερο στοίχημα είναι να χρησιμοποιήσετε σωστά μαγειρεμένο ποπ κορν ως σνακ.

Ποια, όμως, είναι η καλύτερη μέθοδος για να μαγειρέψετε λαχανικά ώστε να χάσετε τη λιγότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών; Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη στο Journal of Food Science, το μαγείρεμα σε μια επίπεδη μεταλλική επιφάνεια (ψησίματος) χωρίς λάδι διατήρησε τα υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών. Το μαγείρεμα υπό πίεση και το βράσιμο οδήγησαν στη μεγαλύτερη απώλεια αντιοξειδωτικών. Τα αποτελέσματα εξαρτήθηκαν επίσης από το είδος του λαχανικού.

Ένα ενδιαφέρον εύρημα από τη μελέτη ήταν ότι οι αγκινάρες ήταν το μόνο λαχανικό που διατήρησε τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών σε όλες τις μεθόδους μαγειρέματος. Οι μέθοδοι μαγειρέματος που δοκιμάστηκαν περιελάμβαναν το βράσιμο, το μαγείρεμα υπό πίεση, το ψήσιμο, το φούρνο μικροκυμάτων, το ψήσιμο στη σχάρα και το τηγάνισμα.

Scroll to Top