Ο κρυφός ρόλος του Γαλαξία μας στην αρχαία αιγυπτιακή μυθολογία – Βίντεο

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν γνωστοί για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και τις αστρονομικές τους γνώσεις σχετικά με τον Ήλιο, τη Σελήνη και τους πλανήτες, αλλά μέχρι τώρα δεν ήταν σαφές ποιον ρόλο έπαιζε ο Γαλαξίας μας στην αιγυπτιακή θρησκεία και τον πολιτισμό. Μια νέα μελέτη ενός αστροφυσικού του Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ ρίχνει φως στη σχέση μεταξύ του Γαλαξία μας και της αιγυπτιακής ουράνιας θεάς Nut.

Η Nut είναι θεά του ουρανού, η οποία συχνά απεικονίζεται ως μια γυναίκα με αστέρια που δημιουργεί μία γέφυρα από τον αδελφό της, τον θεό της γης Geb. Προστατεύει τη γη από το να πλημμυρίσει από τα επερχόμενα νερά του κενού και παίζει βασικό ρόλο στον ηλιακό κύκλο, καθώς καταπίνει τον Ήλιο καθώς δύει το σούρουπο και τον γεννά ξανά καθώς ανατέλλει την αυγή.

Η εργασία βασίζεται σε αρχαία αιγυπτιακά κείμενα και προσομοιώσεις για να υποστηρίξει ότι ο Γαλαξίας μας μπορεί να ρίξει φως στον ρόλο της Nut ως ουρανός. Προτείνει ότι το χειμώνα, ο Γαλαξίας τόνιζε τα τεντωμένα χέρια της Nut, ενώ το καλοκαίρι διέγραφε τη ραχοκοκαλιά της στον ουρανό.

Nut Geb
Η θεά του ουρανού Nut, καλυμμένη με αστέρια, κρατιέται ψηλά από τον πατέρα της, τον Shu, και δημιουργεί μία αψίδα πάνω από τον Geb, τον αδελφό της, τον θεό της Γης. πηγή: E. A. Wallis Budge, The Gods of the Egyptians, Vol. 2 (Methuen & Co., 1904).

«Συνάντησα τυχαία την θεά του ουρανού, Nut, όταν έγραφα ένα βιβλίο για τους γαλαξίες και ερευνούσα τη μυθολογία του Γαλαξία μας. Πήγα τις κόρες μου σε ένα μουσείο και μαγεύτηκαν από αυτή την εικόνα μιας τοξοειδούς γυναίκας και ζητούσαν συνεχώς να ακούσουν ιστορίες γι’ αυτήν. Αυτό προκάλεσε το ενδιαφέρον μου και αποφάσισα να συνδυάσω την αστρονομία και την αιγυπτιολογία για να κάνω μια διπλή ανάλυση -αστρονομική και διαπολιτισμική- της ουράνιας θεάς Nut και κατά πόσον θα μπορούσε πράγματι να συνδεθεί με τον Γαλαξία μας» δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής Αστροφυσικής, Δρ Or Graur.

Ο Δρ Graur άντλησε από μια πλούσια συλλογή αρχαίων πηγών, συμπεριλαμβανομένων των Κειμένων των Πυραμίδων, των Κειμένων των Σαρκοφάγων και του Βιβλίου της Nut και τα συνέκρινε με εξελιγμένες προσομοιώσεις του αιγυπτιακού νυχτερινού ουρανού.

Βρήκε πειστικές αποδείξεις ότι ο Γαλαξίας «τόνιζε» τη θεϊκή παρουσία της Nut. Επιπλέον, ο Δρ Graur συνέδεσε τις αιγυπτιακές πεποιθήσεις με εκείνες άλλων πολιτισμών, δείχνοντας ομοιότητες στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικές κοινωνίες ερμηνεύουν τον Γαλαξία μας.

«Η μελέτη μου δείχνει επίσης ότι ο ρόλος της Nut στη μετάβαση των νεκρών στη μετά θάνατον ζωή και η σύνδεσή της με την ετήσια μετανάστευση των πτηνών συνάδουν με τον τρόπο που άλλοι πολιτισμοί κατανοούν τον Γαλαξία μας. Για παράδειγμα, ως δρόμος των πνευμάτων μεταξύ των διαφόρων λαών στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική ή ως το μονοπάτι των πτηνών στη Φινλανδία και τη Βαλτική» τόνισε ο Δρ Graur.

Και πρόσθεσε: «Η έρευνά μου δείχνει πώς ο συνδυασμός επιστημονικών κλάδων μπορεί να προσφέρει νέες γνώσεις για τις αρχαίες πεποιθήσεις και αναδεικνύει πώς η αστρονομία συνδέει την ανθρωπότητα σε όλους τους πολιτισμούς, τη γεωγραφία και τον χρόνο. Αυτή η εργασία αποτελεί μια συναρπαστική αρχή για ένα ευρύτερο έργο καταγραφής και μελέτης της πολυπολιτισμικής μυθολογίας του Γαλαξία μας».

Η εργασία δημοσιεύεται στο Journal of Astronomical History and Heritage και έχει προβληθεί στο Scientific American.