Ανακαλύφθηκε τεράστια «δομή» αστεροειδών στον κόσμο – Πού βρίσκεται θαμμένη

Η επιστήμη και η τεχνολογία εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, με αποτέλεσμα να γίνονται συνεχώς σπουδαίες ανακαλύψεις.

Πρόσφατα, επιστήμονες ανακάλυψαν έναν τεράστιο “ωκεανό” κάτω από την επιφάνεια της Γης, ενώ αποκαλύφθηκε επίσης ότι η Γη θα μπορούσε σύντομα να χάσει ένα δευτερόλεπτο για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Το μυστικό που κρύβει η Αυστραλία

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιστημονικές ανακαλύψεις έγινε στην Αυστραλία το 2022. Ίσως η Αυστραλία να κρύβει ένα αξιοσημείωτο υπόγειο μυστικό που θα μπορούσε να αλλάξει τον πλανήτη Γη όπως τον ξέρουμε σήμερα. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα δημοσιεύτηκαν σε ένα άρθρο στο The Conversation.

Σύμφωνα με το άρθρο, ο γεωλόγος Andrew Glikson ισχυρίζεται πως η τελευταία του έρευνα παρουσιάζει αρκετά στοιχεία που υποδεικνύουν μία τεράστια δομή που είναι θαμμένη στην Αυστραλία.

Συγκεκριμένα, η έρευνα υποδεικνύει την ύπαρξη ενός κρατήρα αστεροειδούς θαμμένου κάτω από την Αυστραλία, γεγονός που από μόνο του αποτελεί σημαντική είδηση. Επιπλέον, η έρευνα του ειδικού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για τον μεγαλύτερο γνωστό κρατήρα στον πλανήτη, και με τεράστια διαφορά μάλιστα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Tectonophysics.

Viktor Talashuk / Unsplash

Η μελέτη, που διεξήχθη από τον Glikson και τον συνάδελφό του Tony Yeates, αναφέρεται στον σχηματισμό Deniliquin, έναν τεράστιο σχηματισμό που πιθανολογείται ότι δημιουργήθηκε από αστεροειδή και έχει εκτιμώμενη διάμετρο άνω των 515 χιλιομέτρων.

Εάν η εκτίμηση της διαμέτρου αποδειχθεί ακριβής, τότε ο συγκεκριμένος σχηματισμός θα επισκιάσει τον μεγαλύτερο επιβεβαιωμένο κρατήρα πρόσκρουσης στον κόσμο αυτή τη στιγμή.

Ο κρατήρας Vredefort στη Νότια Αφρική έχει πλάτος περίπου 160 χιλιόμετρα, ενώ παρόμοιο μέγεθος έχει και ο κρατήρας Chicxulub.

Ο κρατήρας Chicxulub έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς πιστεύεται ότι προκλήθηκε από τον αστεροειδή που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις πως ο σχηματισμός Deniliquin είναι πραγματικός, με τον Glikson να γράφει στο The Conversation: «Ο σχηματισμός Deniliquin παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά που θα αναμέναμε από έναν κρατήρα πρόσκρουσης μεγάλης κλίμακας».

Αυτός ο χάρτης δείχνει την κατανομή των κυκλικών κατασκευών στην αυστραλιανή ήπειρο και στις υπεράκτιες περιοχές.

Πώς δημιουργήθηκε ο μυστηριώδης σχηματισμός

«Για παράδειγμα, οι μαγνητικές μετρήσεις της περιοχής αποκαλύπτουν ένα συμμετρικό κυματιστό μοτίβο στον φλοιό γύρω από τον πυρήνα του σχηματισμού. Αυτό πιθανότατα δημιουργήθηκε κατά την πρόσκρουση, καθώς οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες δημιούργησαν έντονες μαγνητικές δυνάμεις».

Με δεδομένο το τεράστιο μέγεθος αυτού του σχηματισμού, ίσως αναρωτιέστε πώς μπορεί να παραμένει κρυμμένος κάτω από τα πόδια μας χωρίς να έχει γίνει αντιληπτός για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ο Glikson εξήγησε: «Όταν ένας αστεροειδής χτυπά την επιφάνεια της Γης, δημιουργεί έναν κρατήρα με έναν ανυψωμένο πυρήνα στο κέντρο. Αυτό μοιάζει με τον τρόπο που -όταν ρίχνετε ένα βότσαλο σε μια πισίνα, δημιουργείται ένας μικρός, πρόσκαιρος κρατήρας στο νερό και ταυτόχρονα μία σταγόνα νερού αναπηδά προς τα πάνω από το κέντρο του κρατήρα»

Ο επιστήμονας συνέχισε λέγοντας ότι ο σχηματισμός μπορεί να διαβρωθεί με την πάροδο εκατομμυρίων ετών, με αποτέλεσμα να γίνεται λιγότερο εμφανής.

Αναφέρθηκαν πολλοί άλλοι λόγοι που υποστηρίζουν ότι ο σχηματισμός μοιάζει με κρατήρα αστεροειδούς, συμπεριλαμβανομένων των συμμετρικών κυματισμών στον φλοιό της Γης που προκλήθηκαν από τις εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες μιας πρόσκρουσης.