Μυστήριο με «βαθούλωμα» στο μαγνητικό πεδίο της Γης – Προκαλεί μία αλλαγή που είναι ορατή με γυμνό μάτι

Ένα μυστηριώδες «βαθούλωμα» που εντοπίστηκε σε ένα από τα πιο αδύναμα μέρη του μαγνητικού πεδίου της Γης, προκαλεί μια αλλαγή που είναι ορατή με γυμνό μάτι. Το κοίλωμα βρίσκεται πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό και φαίνεται να επηρεάζει περιοχές στο νότιο ημισφαίριο του πλανήτη.

Ανωμαλία του Νότιου Ατλαντικού

Το βαθούλωμα ονομάζεται ανωμαλία του Νότιου Ατλαντικού, και βρίσκεται στο ασθενέστερο τμήμα του μαγνητικού πεδίου της Γης, ακριβώς πάνω από τη Νότια Αμερική και τμήμα του Ατλαντικού Ωκεανού.

Σχετική μελέτη δείχνει ότι η ανωμαλία έχει ορατή επίδραση στο νότιο βόρειο σέλας, επιστημονικά γνωστό ως Aurora Australis. Αυτά τα φώτα παρατηρούνται στην Ανταρκτική και είναι παρόμοια με το βόρειο σέλας, το οποίο  εμφανίζεται πάνω από την Αρκτική και την Υποαρκτική.

«Η ανακάλυψή μας τονίζει τη σπουδαιότητα παραγόντων που σχετίζονται με τη Γη, όπως ανωμαλίες στα εγγενή μαγνητικά πεδία της Γης τα οποία περιστρέφονται μαζί με τη Γη», ανέφερε η νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Geophysical Research Letters.

Οι ερευνητές παρατήρησαν “σημαντική εξασθένηση” των μαγνητικών διακυμάνσεων στο νότιο σέλας.

Μια φωτογραφία της ανωμαλίας του Νοτίου Ατλαντικού Πίστωση: ESA/DTU Space

Ορατή με γυμνό μάτι η εξασθένηση

Θεωρούν ότι, η αποδυνάμωση είναι πιθανόν ορατή με γυμνό μάτι, γεγονός που σημαίνει ότι το πανέμορφο και εμβληματικό φαινόμενο θα μπορούσε να γίνει όλο και πιο αμυδρό, λόγω των αλλαγών που βιώνει η Γη.

Το υλικό καταγράφηκε από μια διαστημική κάψουλα που εισερχόταν ξανά στον πλανήτη.

Το θέαμα εντυπωσίασε πολλούς τηλεθεατές, οι οποίοι μοιράστηκαν τις σκέψεις τους στο διαδίκτυο.

«Από το  απόλυτο μαύρο, διάστικτο με ορατά αστέρια, απευθείας στον Ήλιο, χωρίς αξιοσημείωτη αλλαγή στην έκθεση», έγραψε ένας χρήστης στο YouTube.

Ένας άλλος, σχολίασε:  «Ανοησίες! Η κάψουλα κατασκευάστηκε από την Varda Space Industries και ονομάζεται W-1. Αυτές οι συσκευές πωλούνται σε διάφορες επιχειρήσεις για την κατασκευή προϊόντων που μπορούν να κατασκευαστούν μόνο στο διάστημα.

Η κάψουλα εκτοξεύτηκε πάνω σε πύραυλο SpaceX, το 2023 και ξαναμπήκε στη Γη στις 21 Φεβρουαρίου. Σ’ αυτήν την περίπτωση, το καψάκιο χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη των κρυστάλλων ενός φαρμάκου που ονομάζεται ριτοναβίρη. Το φάρμακο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία ασθενειών όπως ο HIV και η ηπατίτιδα C».

«Κατασκευάζουμε φαρμακευτικά προϊόντα στο διάστημα»,  εξήγησε ο Γουίλ Μπρούεϊ, Γενικός Διευθυντής της Varda. Η απουσία της βαρύτητας, επιτρέπει να κατασκευάσουμε φάρμακα που θα ήταν αδύνατον να αναπτυχθούν  στη Γη».