Κινέζοι επιστήμονες δημιούργησαν ένα ρομπότ «Φρανκενστάιν» – Λειτουργεί με ανθρώπινο εγκέφαλο

Ρομπότ Φρανκεστάιν Κίνα

Κινέζοι επιστήμονες δημιούργησαν ένα ρομπότ που μοιάζει με το τέρας του Φρανκενστάιν και τροφοδοτείται από έναν μικροσκοπικό ανθρώπινο εγκέφαλο. Πρόκειται για ένα μοναδικό κατόρθωμα.

Το ρομπότ λειτουργεί με τη χρήση ενός οργανοειδούς εγκεφάλου που αναπτύχθηκε στο εργαστήριο, μιας μάζας κυττάρων, και ενός τσιπ υπολογιστή που αλληλεπιδρά με το νευρικό σύστημα του εγκεφάλου.

Έχει περιγραφεί ως ένας «εγκέφαλος σε ένα τσιπ» που λειτουργεί όπως ένας ανθρώπινος εγκέφαλος χρησιμοποιώντας αισθητήρες και έναν αλγόριθμο με τεχνητή νοημοσύνη που προτρέπει το ρομπότ να κινηθεί, να αρπάξει αντικείμενα και να αποφύγει εμπόδια.

Η ομάδα υποστήριξε ότι ο εγκέφαλος δείχνει σημάδια νοημοσύνης, παρόμοια με τον ανθρώπινο εγκέφαλο, με το να κινεί αυτόνομα τα άκρα του, και θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεθόδους για την αποκατάσταση βλαβών στον εγκεφαλικό φλοιό ενός ανθρώπου και να δημιουργήσει άλλες τεχνικές για τη θεραπεία νευρολογικών διαταραχών.

Πώς δημιουργήθηκε το ρομπότ

Μια ομάδα Κινέζων επιστημόνων χρησιμοποίησε βλαστικά κύτταρα – ένα είδος κυττάρων που σχηματίζουν εγκεφαλικό ιστό στο σώμα – για να κατασκευάσει τον εγκέφαλο. Τον συνδύασαν με ένα τσιπ υπολογιστή που περνάει οδηγίες στο σώμα του ρομπότ, το οποίο είναι ένα μείγμα ανθρώπινων κυττάρων και τσιπ υπολογιστή που λειτουργεί όπως ένας ανθρώπινος εγκέφαλος.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Tianjin δημιούργησαν τη μηχανή χρησιμοποιώντας διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (BCI) που συνδυάζουν τα ηλεκτρικά σήματα που απελευθερώνονται από έναν εγκέφαλο με τα τσιπ υπολογιστών.

Αυτή η διεπαφή είναι το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του τσιπ Neuralink του Έλον Μασκ, το οποίο έχει εμφυτευτεί στον εγκέφαλο ενός ανθρώπινου ασθενούς, επιτρέποντάς του να ελέγχει έναν υπολογιστή με το μυαλό του.

Η συσκευή Neuralink τροφοδοτείται από ένα προσαρμοσμένο τσιπ μέσα στο εμφύτευμα που επεξεργάζεται τα σήματα και τα μεταδίδει σε έναν υπολογιστή μέσω μιας τυπικής σύνδεσης Bluetooth.

Ωστόσο, οι Κινέζοι ερευνητές δεν έχουν μοιραστεί τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδουν τα σήματα στο οργανοειδές τους.

«Για τη δημιουργία της “ζωντανής μηχανής” τους, η ομάδα χρησιμοποίησε πολυδύναμα βλαστικά κύτταρα – έναν τύπο κυττάρων που υπάρχει στην πρώιμη εμβρυϊκή ανάπτυξη – για να σχηματίσει τα οργανοειδή που διαιρέθηκαν σε διάφορα είδη κυττάρων που βρίσκονται στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένου του ιστού», δήλωσε ο Ming Dong, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Τα οργανοειδή είναι μικροσκοπικές, αυτοοργανωμένες τρισδιάστατες καλλιέργειες ιστών που κατασκευάζονται από βλαστικά κύτταρα.

Τέτοιες καλλιέργειες μπορούν να κατασκευαστούν για να αναπαράγουν μεγάλο μέρος της πολυπλοκότητας ενός οργάνου ή για να εκφράσουν επιλεγμένες πτυχές του, όπως η παραγωγή μόνο ορισμένων τύπων κυττάρων.

Οι επιστήμονες παίρνουν τα βλαστοκύτταρα και τα καλλιεργούν για περίπου ένα μήνα μέχρι να σχηματίσουν χαρακτηριστικά όπως οι νευρώνες. Ωστόσο, οι Κινέζοι επιστήμονες δεν αποκάλυψαν πώς εκπαίδευσαν το οργανοειδές να γνωρίζει πότε το ρομπότ πρέπει να εκτελεί συγκεκριμένες εργασίες.

Ρομπότ Φρανκεστάιν Κίνα

Η ομάδα δήλωσε ότι η τεχνολογία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει “εμπόδια όπως η χαμηλή αναπτυξιακή ωριμότητα και η ανεπαρκής παροχή θρεπτικών συστατικών”, τα οποία συνήθως περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά, ίνες και μέταλλα.

Όταν τα οργανοειδή εμβολιάστηκαν στον εγκέφαλο, δημιούργησαν μια λειτουργική σύνδεση όταν υποβλήθηκαν σε επεξεργασία με υπερήχους χαμηλής έντασης. Η διέγερση με υπερήχους χαμηλής έντασης αναγεννά τους ανθρώπινους ιστούς για να σχηματίσουν νευρώνες που στέλνουν μηνύματα από τον εγκέφαλο για να επιτρέψουν στο ρομπότ να κινείται αυτόνομα.

Οι ερευνητές εξήγησαν ότι το ρομπότ δεν έχει μάτια και ανταποκρίνεται μόνο μέσω των ηλεκτρικών και αισθητηριακών σημάτων που στέλνουν οι νευρώνες.

Η ομάδα διευκρίνισε ότι η ροζ σταγόνα πάνω από τους ώμους του ρομπότ στις εικόνες είναι απλώς μια αισθητική αναπαράσταση του πώς θα μοιάζει ο εγκέφαλος και όχι ο πραγματικός ιστός που χρησιμοποιείται ακόμη στα πρωτότυπα.

«Οι μεταμοσχεύσεις εγκεφαλικών οργανοειδών θεωρούνται μια πολλά υποσχόμενη στρατηγική για την αποκατάσταση της λειτουργίας του εγκεφάλου με την αντικατάσταση των χαμένων νευρώνων και την ανακατασκευή των νευρωνικών κυκλωμάτων», αναφέρει η μελέτη, σύμφωνα με την South China Morning Post.

Ωστόσο, η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και παραμένει ασαφές αν τα οργανοειδή θα μπορούσαν ποτέ να χρησιμοποιηθούν για την επισκευή ή την ανακατασκευή κατεστραμμένων εγκεφαλικών ιστών.